lördag 13 juli 2013

Svensexa

För några veckor sedan fick jag veta att dagen idag var dagen för mannens svensexa. Då började jag att försöka minska hans misstankar om när den skulle bli av. Vår vän J fyller år den 12 juli och har trots flytt på över 60 mil, årligen ett kalas i skåne för sina gamla vänner, utom i år. Men jag skrev in i vår gemensamma kalender att hon skulle ha kalaset som idag och frågade om han ville följa med dit för jag och barnen hade tänkt att åka dit och fira henne (som jag brukar göra varje år) och han ville följa med sade han.

Hans best man A kontaktade mig och frågade om jag kunde få honom till Citygross vid tiotiden  den 13:e och jag sade att jag var lite tveksam då han alltsom oftast tar Willys istället. Jag kan inte räkna hur många gånger jag skrivit en inköpslista helt efter citygross annonsblad på saker som vi inte ens egentligen behöver utan som bara varit väldigt billiga och kunnat komma väl till pass. Då har min tillkommande kommit hem med samtliga saker från min lista.... men andra märken och till dubbla priset för han har kört till willys istället. MEN jag kom på en idé- Jag skulle plantera iden att J körde med LCHF-kost... och hade bett mig att baka en LCHF-kladdkaka som man har vaniljpulver i (EJ vaniljsocker) och om jag verkligen ställde mig och bakade och kom rusande med smet på händerna så skulle han inte kunna säga nej utan åka och handla mitt "glömda" vaniljpulver åt mig innan resten av smeten blev "förstörd" då jag ju redan blandat ägg och smält smör ;-)

A ändrade sig och tänkte att Willys hade bättre parkering för hans plan och det blir plötsligt tidigare än tänkt... det gjorde iofs att det hela kunde bli mindre misstänksamt, endast willys har öppet innan åtta på morgonen och då kunde jag skicka honom för att köpa vanligt bakpulver istället och ändå vara säker på att han åkte till willys, så sagt och gjort... jag tömde bakpulverburken (allt utom ca en tsk) i ett annat kärl som jag gömde för att det hela skulle bli så trovärdigt som möjligt och planen var att säga att J bett mig baka en långpannelkladdkaka åt henne då hon misslyckats med sin. Ja då planterade jag iden till honom att hon velat ha mitt recept på långpannekladdkaka (som jag fått av vännen M från början) så at inget skulle verka misstänksamt när jag väl stod och vrålade om bakpulver ;-)
MEN sen hände nåt.... jag fick ett brev dagen innan den aktuella dagen.... där jag ombads att packa en massa saker och vänta. Brevet indikerade att en möhippa skulle ske dagen efter (idag då) och samtidigt hade min vän J "checkat in" på barer i sthlm som visade rätt tydligt att hon inte var i närheten av skåne och planen blev fort lite tightare att få honom att köpa :-D

Jag fick tänka om och gjorde det förvånansvärt snabbt (ni märker här hur impad jag är av mig själv va?) och jag kom på att Resorb som står på min möhippepacklista endast finns på willys, och om jag låtsades ha glömt köpa nässpray så måste jag ju lyckas få iväg honom tänkte jag. Så en ny plan tog form. Jag körde igår till Willys och köpte mellanmål som det stod på min lista i mitt hemliga brev att jag skulle packa, och vid kassan berättade jag för kassörskan vad som komma skulle och lämnade där och då min bilnyckel i hennes vård för att hämtas vid sjutiden av vännen A.

När T nattade dottern kutade jag ut i bilen i hundranittio och gömde hello kittyväskan med blixten mcqueen påslakan, handduk, badbrallor, finkläder och neccecär som A bett mig packa. När han kom in satt jag och flåsade inombords och hoppades att han inte skulle märka nåt, men läget var lugnt 
(i am so awesome ;-) ) 

7:40 väckte jag T med en lång ramsa svordomar i köket när jag "upptäckte" att röret med resorb var tomt och sen vidare in i sovrummet och frågade om han tagit de sista. Han mindes dålig tack och lov och trodde han hade satt in ett tomt rör av misstag (naw). Men han ville inte åka och handla O_o han tyckte att om jag blev kidnappad så fick möhippegänget stanna och handla det på vägen (oh shit)
Jag fick ta till tunga artilleriet.... Men T, du snällaaaaaa de kommer säkert närsom och hämtar mig och jag har ingen resorb och ingen nässpray, hur ska jag klara hela dagen och kanske natten utan nässpray????
SUUUUR T gick till slut upp i slow motion och jag tänkte för mig själv att han kommer att förlåta mig när han förstår och att ändamålen helgar medlen!! Han gick i godan ro på toa och satte i linser och hade sig och jag fick några sms som undrade var han tog vägen men till slut så gick han (och jag frågade om han kunde köpa med frallor så satte jag på kaffe så länge höhöhö) And we had takeoff...................................


Planen var att få mannen att handla en liten stund och under tiden skulle vännen A och kumpanerna "stjäla" vår bil. Han hade finurligt nog till och med fixat del av en vindruta, tändningslås och glassplitter från rätt årsmodell och allt för att det skulle vara så trovärdigt som möjligt. Från början ville A att jag skulle få T att lämna mobilen hemma (så han inte ringde polisen) men det hade blivit för uppenbart. Då löste han det så att han anlitade en skådis att direkt gå fram till T när han upptäckte "stölden" och säga att han bevittnat det hela och hade ringt polisen som var på väg.

T ringde mig och sade "du kommer inte tro det här men de har stulit vår bil". Jag spelade på och skrek "vilka de"??? Ja hur fan ska jag veta det, NÅN har stulit vår bil!! sade T. Va näää du skojar, detta är bara ett trick för att få mig till willys och bli kidnappad till min möhippa eller hur??? (HÖHÖHÖ)
Nää jag lovar sade T, det är sant den är stulen. Här ligger glassplitter och tändningslås och allt och nu väntar jag på polisen, det var en kille som såg allt och det hade bara gått på några sekunder. AMEN vafaaaaaan hahaha det är svensexa... hahaha nu kommer alla grabbarna, det är svensexa hahaha: PUNKED!!!!

Nu är han iväg och verkar ha en fantastisk kväll på alla sätt och vis <3

Jag har nu nattat barnen och ska ta och se en film tror jag.

Puss

PS- Mannen missade dock hela scenen när "civilsnuten" sladdar in på parkeringen och "griper biltjuven" för då gick han runt och ringde mig för att berätta vad som hände hahaha. Men summa kardemumma, lyckad kidnappning .... EPIC!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar