måndag 29 april 2013

3/4 av gökboet åker och handlar

Just det ja, matkassen glömde jag ju att hämta när jag hade hämtat dottern hos hennes kompis. Vi ställde in fotbollen pga vädret så det var väl lugna puckar att ta med henne och handla, skulle bara inom och hämta inköpslistan så skulle vi snabbt vara iväg igen. Där inne började sonen lite charmigt snabbt klä på sig jacka och skor (vilket inte görs frivilligt annars) så jag lät honom följa med... hur farligt kan det bli liksom, han är ju ändå fem år nu (är jag helt dum i hela huvudet???)


Vi körde till citygross och jag förmanade i bilen hela vägen att nu sköter du dig, Ja jaaa mamma jag ska inte pilla på sakerna och jag ska lyssna på dig (eller hur)
vi gick i affären och det gick hyfsat tills vi kom till yoghurten, då börjar ungen vråla "fy fan fy fan fy fan fy fan" om och om igen och jag började svettas. Folk glodde och jag fick lite hjärtklappning (för helsicke skärp dig nu pedagogen, folk glor, du bör ju kunna sånt här) Jag minns inte ens vad jag gjorde eller sade men till slut blev det tyst och en farbror flinade lite åt mig och det kändes ändå ok.

Vidare mot kassorna... ut hoppar grabben medan jag packar upp varorna, han går bort och tittar lite på filmer och skivor och förvånansvärt nog kommer han så fort jag kallar (PHEW!!) ....han ser lite konstig ut... lite lurig..... vad är fel. varningsklockorna borde gått igång direkt när han kom på första ropet....Jag tittar på honom från topp till tå och inser att han har nåt innanför jackan. Öppnar och ut faller en cd-skiva och öppnar sig likt jag vill att jorden ska öppna sig där och då och svälja mig med hull och hår, men det enda som händer är att jag tappar mannens naturdietshake i golvet så den spricker och kall lattedoft sprider sig sakta runtomkring.

Jag får papper av ynglingen i kassan och han säger till mig att ta en påse och lägga möget i så får jag hämta en ny. Jag tackar generat och börjar dona när jag upptäcker att sonen är puts väck. Jag har inte betalat mina varor och den sista är nyss inslagen, dottern torkar latte från golvet och ungen är väck!
Till slut ser jag honom precis utanför affären och skriker (ja skriker) till dottern att ta sin lillebror NU!!! (panik, bilar, parkering) Folk glor (vadå har ni aldrig sett folk få psykbryt på sina barn i affären förr??)

Han åker omgående ner i vagnen och börjar skrika att han vill ha en studsboll. NEJ det blir ingen studsboll, det blir INGENTING för din del, du sitter här och håller dig VÄLDIGT passiv nu för du har betett dig fruktansvärt illa!! Då när jag inte tror att det kan bli värre får han ett utbrott och sparkar på grillkolen och drämmer näven i färskpotatisen som för att sätta kronan på vår fina lilla vistelse i den lokala mataffären.  GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!

Vilken tur att jag bara kan äta några matskedar Ben & Jerrys numera för det hade fan krävts några liter chocholate fudge brownie, mig iklädd i joggingbrallor sittandes i ett mörkt rum, för att ta mig igenom denna dagen.
Mannen lagar mat och jag håller mig undan.

Tips från coachen, åk ALDRIG......ALDRIG och handla med två barn igen...... Någonsin!!!


Kokooo kokoooo

2 kommentarer:

  1. hihihi - jag vidhåller att Du ska SKRIVA EN BOK !!! F'LÅT ... hi hi hi hi hi !!!

    SvaraRadera
  2. Igenkännande till tusen, tack för ett gott skratt (med dig, inte åt dig). Puss

    SvaraRadera