onsdag 1 maj 2013

Att ta konsekvenserna..

Idag är det 1 maj om någon missat det, och vi har inget inplanerat eller bokat
(och vill inte ha det heller tackar som frågar ) Detta innebär eventuell sovmorgon men den kan komma med ett högt pris. Dottern kan vakna långt innan oss men hon är åtta så det spelar ingen roll för hon reder sig själv och är det nåt hon är osäker på så vet vi att hon kommer in och frågar oss.
Sonen har också kunnat börja vakna och gå ut till syrran och se på tv och oftast skvallrar hon snabbt om han har nåt fuffens för sig. MEN du ligger ändå där i slumrandet och förhandlar med dig själv om det är värt en sovmorgon..... du är inte längre orolig för att nåt farligt ska hända men du vet att vardagsrummet kommer att vara ihoptejpat och diverse saker kommer att sitta upptejpade på väggarna och godisskåpet kommer att vara tömt. Är det värt det?...... Oftast ja!

Idag sov han ganska länge så jag var vaken och låg och lyssnade till hans upptåg och när jag hörde att han var i köket så klev jag upp för jag kände att jag inte riktigt orkade en sockerstinn unge hela dagen. När jag gick mot köket för att brygga första kannan kaffe så möter jag honom i dörröppningen med ett stort stycke flintastek i munnen. Han tittade lite osäkert och halvsurt på mig som om hans ögon morrade "Touch my meat and die", så jag bara gick vidare in i köket för kaffe är ändå viktigare än allt och utan kaffe kan jag inte ens hantera någon konflikt. Men jag blev lite full i skratt och tänkte på den gången han höll på att packa ner en halv flintastek i ryggsäcken och jag frågade vad han skulle.
"Ja vadå, Bella tar med sig frukt till skolan, jag gillar Flintastek"!!

Idag blir familjedag med lite snickrande på gökboet, Låter idylliskt va..... mmm vi får se när dagen är slut hur många nya gråa hår jag har fått och om det finns kvar några omeprazol i burken.

Puss


3 kommentarer:

  1. Vi kan korka upp vinet nu, klockan är ju 17 någonstans i världen. Japan för att vara mer exakt! :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe så sant så sant.... försöker klara mig på kaffe (utan gök) än så länge ;-)

      Radera
  2. SKYNDA SKYNDA - Alnarpskarnevalen, själv har jag vaknat för sent!! ♥

    SvaraRadera